دوشنبه ۲۰ تیر ۰۱ ۱۶:۱۴ ۳۴ بازديد
بهترين شركتهاي طراحي سايت
در نت چين بهترين شركت هاي طراحي سايت را به شما معرفي ميكنيم و با استفاده از اين ليست كار ساخت و ساز سايت يا اپليكيشن خود را با مقايسه و مشاهده تخفيف ها به شركت هاي ثبت شده بدهيد.
ما در اين دسته به شما كمك ميكنيم تا بتوانيد از شركتها خدمات مناسبي دريافت كنيد. هدف ما اين است كه شما بتوانيد گزينههاي متنوعي را بررسي كنيد و با توجه به شهر سكونت، بودجه، هدف خود از طراحي، با شركت با كيفيتي همكاري كنيد.
داشتن وب سايت براي كسب و كار شما از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. به اين دليل كه يكي از اصلي ترين راههاي ارتباطي شما و مشتريان بالقوه است. دليل ديگر اين است كه شما براي آن هزينه ميكنيد؛ پس قطعا بايد كاربرد مدنظر شما را داشته باشد.
در ادامه بيشتر با شركتهاي طراحي سايت آشنا خواهيد شد.
ويژگيهاي شركتهاي طراحي سايت
هدف شما به عنوان مسئول پروژه اين است كه ويژگيهاي شركت طراحي سايت را مورد بررسي قرار دهيد.
به عنوان مثال، شما بايد نمونه كارهاي انجام شده آنها را ببينيد، نظرات مشترياني كه با اين برند همكاري كردهاند را جويا شويد و …
در صورتي كه اين تحقيق به درستي انجام نشود و زمان مناسبي به آن اختصاص نيابد، ممكن است با مشكلاتي در شروع و يا ادامه كار مواجه شويد.
بنابراين پيشنهاد ميكنيم كه حداكثر زمان ممكن را به اين بخش اختصاص دهيد.
در ادامه برخي از ويژگيهاي شركتها را بررسي ميكنيم.
نمونهكارهاي انجام شده
يكي از مهمترين مسائلي كه بايد براي طراحي سايت خود در نظر بگيريد، بررسي نمونه كارهاي انجام شده شركت مورد نظرتان است.
اين بررسي به شما كمك فراواني ميكند تا توانايي تيم طراح را محك بزنيد.
ممكن است در وبسايتهاي ببينيد كه نوشتهاند "ما بهترين هستيم"! براي يك توسعه دهنده وب اين كار به سختي باز كردن و بستن تگ
است. بنابراين اين موضوع در عمل بايد اثبات شود.
هر طراح وب سايتي به راحتي ميتواند يك صفحه نمونه كار ايجاد كند و بهترين طراحيهاي ممكن را به نام خود بزند. (ما اين موضوع را مطرح ميكنيم تا آگاه باشيد و قصد بدنام كردن هيچ شخص يا برندي را نداريم).
مطمئن شويد كه اين نمونه كار توسط شركت مدنظر شما انجام شده است. با روشهاي متنوع ميتوان اين موضوع را متوجه شد.
به عنوان مثال، ميتوانيد وارد وبسايتهايي شويد كه به عنوان نمونه كار به آنها اشاره شده است. اگر در دنياي ماركتينگ فعاليت داشته باشيد، بايد بدانيد كه فوتر وبسايتها بهترين مكان براي معرفي شركت طراحي كننده است.

همچنين به راحتي اين امكان را خواهيد داشت تا با وبسايتهاي معرفي شده ارتباط برقرار كرده و شخصا از آنها سوال كنيد.
توصيه ميكنيم كه از ويژگي نمونه كار به راحتي گذر نكنيد.
سابقه شركت طراحي سايت
سابقه شركت طراحي سايت ميتواند نقش بسزايي در انتخاب آن از جانب مشتري داشته باشد.
البته به اين معني نيست كه شركتهاي تازه تاسيس كيفيت خدمات دهي مناسبي ندارند؛ بلكه به اين دليل است كه اين شركتها تجربه بيشتري دارند و پروژههاي بيشتري انجام دادهاند.
عموما شركتهاي با سابقه افراد بيشتري در تيمشان دارند و اين باعث ميشود تا شما خروجي مورد نظر خود را سريعتر و حرفهاي تر دريافت كنيد.
ميتوانيد سال تاسيس شركتها را عموما در صفحه درباره ما پيدا كنيد و همچنين ميتوانيد اين اطلاعات را در نت چين نيز كسب كنيد.
همچنين از نمونه كارهاي انجام شده و اسم برند آنها نيز به تاريخچه شركت پي ببريد.
طراحي بهينه براي كاربر و موتورهاي جستجو
توجه به اين موضوع براي وارد شدن كسب و كار شما به فضاي رقابتي موتورهاي جستجو اهميت بسياري دارد.
بنابراين بسيار اهميت دارد كه از ابتدا طراحي بهينه را در نظر بگيريد تا شانس بالايي براي تجربه كاربري مناسب داشته باشيد.
توجه كنيد كه بسياري از شركتهاي طراحي سايت ممكن است به شما بگويند كه طراحي شما از ابتدا بهينه خواهد بود و در صورتي كه شما اطلاعي از اين امر نداشته باشيد ممكن است بهترين خروجي مدنظر را دريافت نكنيد.
مساله سئو بسيار پيچيده تر از اين است كه يك طراح بتواند به تنهايي از پس آن بربيايد. پس اگر طراحي به شما گفت كه ما با طراحي وب سايت كاري ميكنيم كه راحت بياين صفحه اول گوگل، بهتره با اون شركت همكاري نكنيد، چون اصلا چنين چيزي وجود نداره!
اما بايد بدانيد كه طراحي بهينه نقش عمدهاي در سئو وب سايت شما خواهد داشت.
نكاتي كه بايد در طراحي بهينه درنظر گرفته شود:
- بهينه بودن DOM (بهتر است در طراحي از كدهاي طولاني و غير ضروري استفاده نشود)
- بهينه بودن تگها (به عنوان مثال تگ H1 تا H6 براي طراحان سايت تفاوتي ندارد؛ اما در سئو تفاوت آنها بسيار است)
- استفاده حداقل از جاوا اسكريپت براي بهينه تر بودن سرعت سايت
- حذف كدهاي غير ضروري از فايل CSS (در صورت امكان Inline بودن فايل)
- طراحي ريسپانسيو براي نمايش در تمامي دستگاهها
طراحي صحيح براي موبايل
امروزه حتما لازم است كه وبسايتها ريسپانسيو طراحي شوند و با رزولوشن موبايلهاي كوچك و بزرگ سازگاري داشته باشند.
با انتشار الگوريتم موبايل فرست ايندكس كه توسط گوگل طراحي شد، از اين پس نسخه موبايل يك وب سايت است كه براي ايندكس درنظر گرفته شده و رتبه دهي از طريق آن انجام ميگيرد.

همانطور كه در تصوير بالا مشاهده ميكنيد، ربات گوشي هوشمند گوگل صفحه مورد نظر را بررسي كرده است. سالهاست كه ديگر غير از اين ربات را گزارشهاي سرچ كنسول ديده نميشود.
به زبان ساده صفحه وب سايت شما در نمايش موبايل براي گوگل اهميت دارد و اگر به خوبي طراحي نشده باشد، شانس كمي براي رتبه مناسب در نتايج جستجو خواهيد داشت.
با توجه به اينكه گوگل و ساير موتورهاي جستجو به تجربه كاربري اهميت ميدهند، حتما لازم است به شركت طراحي وب سايت اعلام كنيد كه طرحي كاملا ريسپانسيو ميخواهيد.
در صورتي كه سايت شما طراحي شده، ميتوانيد از طريق صفحه Mobile Friendly Test آن را بررسي كنيد.
حتما به ريسپانسيو بودن سايت توجه كنيد، چون قدم بلندي براي موفقيت در دنياي آنلاين به شمار ميرود.
اگر اطلاعاتي در اين زمينه نداريد، حتما از شركتها و آشناياني كه در اين زمينه فعال هستند مشاوره بگيريد. بهتر است از شركت مشاوره بگيريد، چون رايگان و تخصصي بودن مشاوره بسيار حائز اهميت است.
امكان مشاوره رايگان براي دريافت خدمات طراحي سايت
مشاوره رايگان امروزه به مزيت رقابتي تبديل شده؛ نه تنها در طراحي سايت، بلكه در بسياري از زمينههاي كاري.
از شركتهاي سئو گرفته تا شركتهاي تبليغات گوگل، همگي تلاش ميكنند با مشاوره رايگان و تخصصي مشتريان بيشتري بگيرند.
پيشنهاد نميكنيم كه براي دريافت خدمات به دنبال مشاوره رايگان باشيد، اما اگر صحبت با متخصصين بتواند به شما كمك كند، چيز بدي نيست. در واقع شما هزينهاي بابت اين موضوع نميپردازيد.
ابتدا سوالات خود درباره طرحي كه ميخواهيد را يادداشت كرده تا بتوانيد در زمان مشاوره از طراح بپرسيد.
اگر شركت مدنظر شما حرفهاي باشد با صبر و حوصله به سوالهاي شما پاسخ خواهد داد.
بنابراين آگاه باشيد كه مشاوره رايگان يك مزيت فوقالعاده نيست. اما براي شما كه ميخواهيد پاسخ سوالهايتان براي طراحي مدنظرتان را بدست بياوريد، ميتواند مناسب باشد.
پشتيباني مناسب
حتما با شركت طراحي سايتي همكاري كنيد كه پشتيباني مطمئن و طولاني ارائه ميدهد.
حداقل در زمان عقد قرارداد يك سال پشتيباني رايگان درخواست كنيد.
به دلايل بسياري بهتر است كه پشتيباني شركت تا يك سال رايگان باشد.
دليل اصلي اين است كه ابتدا سايت طراحي شده تمامي بخشها را ندارد. به عنوان مثال، ممكن است 3 ماه بعد از طراحي سايت، شما در صفحات وبلاگ خود تغييراتي را لازم ببينيد كه به تنهايي قادر به اجرايي آنها نيستيد.
يا به عنوان مثال، ممكن است شما در ابتدا نتوانيد با سيستم مديريت محتوا يا مديريت اختصاصي كار كنيد. همچنين اين موضوع ممكن است براي استفاده از پنل هاستينگ پيش بيايد.
علاوه بر تمامي اين موارد، لازم است محتوايي روي سايت خود منتشر كنيد و اگر اين توانايي را نداشته باشيد، شركت طراحي سايت موظف است تا در جلساتي به شما اين كار را آموزش دهد.
مطمئن شويد كه زمان مناسبي براي پشتيباني از وب سايت شما درنظر گرفته ميشود. حتي ممكن است بخواهيد از مشتريان قديمي شركت، كيفيت پشتيباني آنها را جويا شويد.
طراحي اختصاصي بهتر است يا وردپرس؟
در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم كه بستگي دارد.
با توجه به زمينه كاري ميتوان بهتر تصميم گرفت كه طراحي اختصاصي بهتر است يا وردپرس.

به عنوان مثال، عموما براي سايتهاي شركتي پيشنهاد ميشود كه از سيستم مديريت محتواي وردپرس، جوملا يا دروپال استفاده شود.
همچنين براي يك فروشگاه اينترنتي سيستم طراحي اختصاصي بهتر و كاربردي تر ميباشد. فروشگاههاي مطرح كشور مانند ديجي كالا، بانيمد و بسياري ديگر با سيستم اختصاصي ايجاد شدهاند.
بنابراين انتخاب سيستم طراحي به نيازي بستگي دارد كه شما در زمينه كاري خود درنظر داريد.
اينگونه تصور نكنيد كه اگر فروشگاهي با وردپرس ساخته شود به معناي بد و ضعيف بودن است. اصلا اينطور نيست. به دليل اينكه طراحي اختصاصي اين امكان را ميدهد تا هر بخش به صورت دلخواه ايجاد شود، مناسب است.
شكي نيست كه شما ميتوانيد با سيستم مديريت محتوا مانند جوملا، وردپرس و دروپال، فروشگاه اينترنتي مناسب و قدرتمند از نظر موتورهاي جستجو داشته باشيد. امروزه بسياري فروشگاه عالي با سيستم مديريت محتوا و بسياري وب سايت شركتي با طراحي اختصاصي عالي عمل ميكنند.
بنابراين ابتدا بهتر است نيازهاي خود را با شركت طراحي سايت مطرح كنيد تا آنها بتوانند در تصميم گيري به شما كمك كنند.
افزايش نرخ تبديل
وب سايتي مناسب است كه بفروشد؛ اگر رتبه بالايي داشته باشيد و فروش پايين باشد، ميتوان پي برد كه وب سايت به شكلي مناسب طراحي نشده است.
اصطلاح معروفي در دنياي ماركتينگ به نام Call to Action يا فراخوان به اقدام وجود دارد. ممكن است CTA شما به شكلي مناسب طراحي نشده يا در جايگاه خوبي قرار ندارد.
به عنوان مثال، فروشگاه اينترنتي را در نظر بگيريد كه در صفحه محصول دكمه خريد نداشته باشد، يا در نگاه اول ديده نشود و با باقي اِلمانها تفاوتي نداشته باشد!
بدين ترتيب نميتوان فروش مناسبي از آن سايت انتظار داشت.
افزايش نرخ تبديل هم به ويژگيهاي بهينه بودن تجربه كاربري و هم به پشتيباني مرتبط است. به اين دليل كه اگر شما بعد از 6 ماه متوجه شديد كه فروش سايت حسابي پايين است، ميتوانيد با شركت آن را مطرح كرده و اقداماتي براي بهبود آن انجام دهيد.

تصوير بالا نمونهاي از CTA صحيح است كه تاثير مناسبي در فروش دارد. دكمه خريد بزرگ است و رنگ متفاوتي با ساير المانها دارد.
مساله ديگر در افزايش نرخ تبديل ميتواند به مسير خريد مرتبط باشد. هستند فروشگاههاي بسياري كه خريد از آنها سختتر از پول درآوردن است!
حتما دقت كنيد كه مراحل سبد خريد تا پرداخت نهايي ساده و كوتاه باشد. در غير اين صورت درصد بسياري از مشتريان صفحه وب سايت شما را ترك خواهند كرد.
حتما اين موضوع را نيز با شركت طراحي وب سايت مطرح كنيد.
در وب سايتهاي ديگر نيز همين موضوع مطرح است. به عنوان مثال سايتهاي قاليشويي، سايتهاي ثبت شركت و سايتهاي توليد محتوا بايد بتوانند Call to Action مناسبي در صفحه داشته باشند تا به افزايش فروش آنها كمك كند.
نكات مهمي كه بايد درباره انتخاب شركتهاي طراحي سايت بدانيد
توانايي اجرا كردن ايده شما را دارند
شركتهاي زيادي نيستند كه توانايي اجراي ايدههاي شما را داشته باشند. از اين رو بهتر است برندي را انتخاب كنيد كه نمونه كاري همانند پروژه شما يا شبيه آن را در بين كارهاي خود داشته باشد.
به شما كمك ميكنند نواقص پروژه را برطرف كنيد
در صورتي كه فايل پروژه خود را تكميل كردهايد و يا وب سايتي در اختيار داريد كه نيازهايتان را برطرف نميكند، ميتوانيد از شركتهاي طراحي سايت اين صفحه كمك بگيريد. با برقرار تماس با آنها امكان برطرف كردن نواقص پروژههايتان را خواهيد داشت.
تحقيق درباره شركتها
هيچگاه بدون تحقيق با شركتي همكاري نكنيد. توجه داشته باشيد كه همه ميگن ما بهترينيم؛ اما دليل نميشه كه حرف همه درست باشه! حتما در شبكههاي اجتماعي نظرات ثبت شده درباره آنها را بخوانيد. با آنها تماس بگيريد و ميتوانيد نظرات ثبت شده درباره آنها در نتچين را بررسي كنيد.
بخش ماركتينگ فعالي دارند
عموما شركتهاي طراحي سايت فقط به داشتن تيم توسعه دهنده بسنده نميكنند و تيمي كامل از متخصصين ماركتينگ تشكيل ميدهند. قبل از همكاري توجه داشته باشيد كه اين شركت تيم ماركتينگ داشته باشد تا بتوانيد در زمينههاي ديگر نيز آنها خدمات دريافت كنيد.
كيفيت وب سايت شركت را درنظر بگيريد
شركتهايي هستند كه شعارهايي همچون "طراحي بهترين سايت شركتي" را سر ميدهند. اما زماني كه به سايت آنها توجه ميكنيم از نقصها و مشكلات و جذاب نبودن تجربه كاربري متوجه ميشويم اين شعارها، پوچ و توخالي هستند.
نمونه كارهاي قوي دارند
نمونه كارها نه تنها در زمينه طراحي سايت، بلكه در بسياري زمينههاي ديگر نكات مهمي را به شما گوشزد ميكنند. به عنوان مثال اگر بخواهيد از خدمات شركتهاي برنامه نويسي و سايتهاي خريد قالب استفاده كنيد بهتر است كيفيت نمونه كارهاي آنها را بررسي كنيد.
يك شبه به موفقيت نرسيدهاند
نه تنها افراد موفق، بلكه شركتهاي موفق نيز يك شبه به افتخاراتشان نرسيدهاند. آنها سالها تلاش كردهاند و در اين زمينه شكست خوردهاند. بنابراين موضوع سابقه شركت طراحي سايت اهميت دوچنداني دارد.
شركتهاي طراحي وب سايت اطلاعات بروزي دارند
شركتهاي طراحي وب سايت از جديدترين تكنولوژيها براي ساخت سايت و اپليكيشن استفاده ميكنند. حتما قبل از همكاري كمي درباره تكنولوژيهاي جديد بخوانيد و اطلاعات شركتها را محك بزنيد.
قيمت ارزاني ندارند!
اين عنوان به اين معنا نيست كه خدمات ارزان بدردنخور است. اما ضربالمثل معروف "هر چقدر پول بدي همونقدر آش ميخوري" كاملا اين موضوع رو روشن ميكنه. براي دريافت خدمات از بهترين شركتهاي طراحي سايت لازمه كه هزينه قابل توجهي پرداخت كنيد.
تصورات غلط از شركتهاي طراحي سايت
شما بايد ايده مورد نظرتان را كامل شده به آنها ارائه دهيد
گاهي كارفرمايان فكر ميكنند چون اين شركتها برنامه نويسي ميدانند و با طراحي آشنا هستند، قابليت خواندن ذهن آنها را نيز دارند. در مدتي كه در يك شركت طراحي سايت مشغول بودم، بارها كارفرماياني ديدم كه خودشان نميدانند چه چيزي ميخواهند و آنوقت از شركتها گله ميكنند كه منظور آنها را به درستي متوجه نشدهاند!
بهتر است قبل از ارتباط با شركت مورد نظرتان، ايده خود را كامل كرده باشيد.
بدون تعيين هدف خود از طراحي بهتر است به دنبال شركتها نباشيد
همانطور كه در سئو ميگن "محتوا بايد يونيك باشه"، تو زمينه طراحي سايتهم اين موضوع صدق ميكنه. به عنوان مثال، كارفرمايان بسياري هستند كه ميگن من يه سايت ميخوام مثل ديجي كالا! يا يه اپليكيشن ميخوام مثل اسنپ!
صرفا بد نيست كه شما بخوايد از كسب و كاري بزرگ تبعيت كنيد، اما اينكه بخواين دقيقا مثل اونا عمل كنيد درست نيست.
براي اينكه موضوع رو بهتر درك كنيد، داستان كوتاه زير رو بخونيد:
روزي رئيس جمهور آمريكا برخي از همشهريان خود را براي صرف ناهار به كاخ سفيد دعوت ميكند. از آنجا كه مردم آداب و رسوم غذا خوردن در اين مراسم را نميدانستند سعي كردند هر كاري كه رئيس جمهور آمريكا انجام ميدهد تكرار كنند. او ابتدا در ظرف خود شير ميريزد، مردم نيز اين كار را تكرار ميكنند. او سپس تكههاي ريز نان را در ظرف شير ميريزد، مردم نيز اين كار را تكرار ميكنند. سپس رئيس جمهور ظرف را برميدارد و جلوي گربهاش ميگذارد!
بهتره شما هدف مشخصي از طراحي سايت و اپليكيشن خودتون داشته باشيد.
منبع: ليست شركت هاي طراحي سايت