چهارشنبه ۰۵ مرداد ۰۱ ۱۲:۳۹ ۴۹ بازديد
نكاتي درباره انتخاب بهترين شركتهاي سئو
در اين دسته بندي بهترين شركتهاي سئو را به شما معرفي ميكنيم. در سالهاي اخير تعداد شركتهاي سئو در ايران رو به افزايش بوده است. بنابراين شما اين امكان را خواهيد داشت تا از بين طيف گسترده شركتها، بهترين گزينه را انتخاب كنيد. ميتوانيد از طريق نت چين تمامي سايتهاي سئو كار فعال را در تهران، كرج و ساير شهرها زير نظر داشته، از طريق شماره با آنها تماس گرفته و يا كامنتهاي ثبت شده درباره آنها را بخوانيد تا بتوانيد با شركت مناسبي براي انجام پروژه سئو قرارداد عقد نمائيد.
هدف خود از سئو را بدانيد
قبل از انجام هر كاري ابتدا لازم است هدف خود را تعيين كنيد. در سئو اين موضوع نيز اهميت دارد. (در غير اين صورت بهترين شركت سئو در ايران نيز نميتواند كمكي به شما كند)!
به عنوان مثال، ممكن است هدف شما از سئو رسيدن به صفحه اول گوگل، هدف شخص ديگر رسيدن به 4 رتبه بالاي صفحه و هدف شخص ديگر رسيدن به رتبه 1 گوگل باشد.
با توجه به تعيين هدف خود ميتوانيد از بين شركتهاي مناسب گزينهاي را انتخاب كنيد.

ممكن است شما بخواهيد تنها به مدت 2 سال روي سئو وب سايت خود كار كنيد. (با اين كه كار اشتباهي است، اما هدفي است كه صاحب كسب و كار انتخاب كرده).
يا اينكه بخواهيد هدفي بلند مدت 10 سال يا بيشتر انتخاب كنيد كه بتواند همواره شما را در معرض ديد مشتريان بالقوه قرار دهد.
برخي كارفرمايان براي فروش بيشتر، برخي ديگر براي برندسازي و برخي براي نمونه كار سئو انجام ميدهند كه همه اين موارد مربوط به هدف داشتن در سئو است.
بنابراين بدون اتلاف وقت همين امروز هدف خود را تعيين كرده و سپس به دنبال شركت مورد نظرتان باشيد.
سرمايهاي مشخص درنظر بگيريد
اگر در اين زمينه تحقيق كرده باشيد، احتمالا شنيدهايد كه سئو پرهزينه است و شركتهاي سئو مبالغ زيادي براي ارائه خدمات ميگيرند.
ممكن است در يك سال براي سئو وب سايت خود بخواهيد حداقل 100 ميليون تومان خرج كنيد. (كه در زمينه سئو حرفهاي مبلغ بالايي نيست).
اگر نميتوانيد بودجه بالايي براي وب سايت خود درنظر بگيريد، پيشنهاد ميكنيم از سايتهاي فريلنسري استفاده كنيد. فريلنسرها، هزينههاي يك شركت را ندارند و عموما با مبالغ كمتر ميتوانيد كسب و كار اينترنتي خود را در نتايج جستجو بهبود دهيد.

سئو يك پروسه طولاني است و بهتر است قبل از شروع روي بخش سرمايه فكر كنيد. ممكن است بعد از گذشت 6 ماه و به طور مثال با هزينه 50 ميليون تومان نيز نتيجه مناسبي دريافت نكنيد!
با اين حال اگر شما براي يك سال 200 ميليون روي سئو هزينه كنيد، ممكن است مبلغ چند برابر هزينه انجام شده را كسب كنيد. در صورتي كه شركت بتواند كال تو اكشنهاي مناسب و جايگاه مناسب در نتايج جستجو را براي شما به ارمغان بياورد.
سئو يك پروسه هميشگي است و شما نميتوانيد بعد از اينكه جايگاه مناسبي بدست آورديد، با اين پروسه خداحافظي كنيد.
به عنوان مثال، يك تيم فوتبال را درنظر ميگيريم. اگر اين تيم كاملا جايگاه مناسبي داشته باشد و بخواهد به خاطر كاهش هزينهها بدون مربي ادامه دهد قطعا در طول زمان به مشكل خواهد خورد.
بهينه سازي وب سايت مسالهاي نيست كه به مدت يك يا دو سال انجام شود. بلكه اين پروسه هميشگي خواهد بود.
شركت مورد نظر را مورد بررسي قرار دهيد
براي انتخاب شركتهاي سئو لازم است مواردي را درنظر بگيريد. با اين كار ميتوانيد خروجي بهتري داشته باشيد. در ادامه درباره اين موارد توضيح ميدهيم.
چه تعداد شركت هستند كه بتوانيم با آنها كار كنيم
روز به روز به تعداد سايتهاي سئو در ايران افزوده ميشود. اين اتفاق به رقابتي شدن اين صنعت و كمتر شدن هزينهها نيز كمك ميكند. اگر شركتي با قيمت كمتر حاضر به انجام كاري شود، ممكن است بسياري از شركتها براي ماندن در گوي رقابت نيز دست به كاهش قيمت ببرند.
به همين دليل رقم دقيقي نميتوان مشخص كرد. اما ما در نت چين بيش از 150 شركت را به شما معرفي ميكنيم. نت چين در زمينه معرفي كسبوكارهاي اينترنتي فعاليت دارد و هدف ما اين است تا بهترين گزينهها را براي برطرف كردن نيازتان به شما معرفي كنيم.
ممكن است زماني كه شما اين متن را ميخوانيد تعداد بيشتري نيز در اين زمينه فعاليت خود را آغاز كرده باشند.
بنابراين از نظر گزينه، محدوديتي نداريد.
نمونه كارها مهم هستند
در زمينه شركتهاي خدمات دهنده سئو نميتوان مشخص كرد كه نمودار نمايش داده شده توسط چه شركتي بدست آمده است.
بنابراين ميتوانيد از شركت مذكور، با مشتريان گذشته آنها ارتباط برقرار كنيد تا مطمئن شويد كه از تخصص بالايي برخوردارند.

توجه داشته باشيد كه تصاوير نمونه كارها حتما بلند مدت باشند و شركتها نتوانند چيزي را از شما مخفي كنند. ممكن است در بازه زماني مشخص تعداد جستجوي آنها به صورت طبيعي افزايش يافته باشد.
به عنوان مثال، در زمينه سايتهاي آرايشگري، هر سال قبل از عيد تعداد ايمپرشن و كليك آنها تا 80% افزايش مييابد. به اين دليل ساده كه مردم رنگ موي سال و ناخنهاي طرح جديد را جستجو ميكنند. اما اين ميزان محبوبيت در پايان ماه فروردين از بين ميرود.
ممكن است شما در نمودارها چنين تصاويري را ديده باشيد كه با زحمت اندك و تنها ايجاد 2 يا 3 مقاله به وجود آمده باشند.
نمونه كارها براي انتخاب شركتهاي سئو گوينده همه چيز هستند. دقيقا مانند صورت حساب مالي كه گوينده اقدامات و فعاليتهاي شركتها است.
نظرات كاربران در فضاي اينترنت را بخوانيد
نظرات كاربران فقط براي خريد محصول استفاده نميشود، بلكه اين نظرات روي زمينههاي خدماتي تاثير گذارند.
حتما در بين اعضاي خود شنيدهايد كه ميگن فلان مكانيك خيلي كارش خوبه. يا فلان برقكار محشره.
اين موضوع براي انتخاب سايت سئو نيز تاثير گذار است. شما ميتوانيد در شبكههاي اجتماعي نظرات كاربران درباره شركت مورد نظرتان را جويا شويد.
همچنين ما در نت چين فضايي ايجاد كردهايم تا كاربران نظراتشان را درباره شركتهايي كه با آنها همكاري كردهاند يا فروشگاههايي كه از آنها خريد كردهاند، بيان كنند. بدون شك ما پاسخگوي اعمال شركتها نيستيم و اگر شما از شركتي رضايت نداشتيد به راحتي ميتوانيد در نت چين نظر خود را اعمال كنيد.
همچنان نظرات ثبت شده درباره شركت در گوگل مپ نيز ميتوانند كمك كننده باشند. فراموش نكنيد كه آنها را نيز چك كنيد.
به دنبال قرارداد بلند مدت باشيد
قطعا شنيدهايد كه شركتهاي سئو ميگن "رتبه 1 گوگل تضميني"، اين حرفارو بريزيد دور.
از اين خبرا نيست.
سئو يك زمينه كاملا رقابتي است و شما نميتوانيد از كسي تضمين رتبه بگيريد.
حتي در زمينه فرمول 1، لوئيس هميلتون معروف هم نميتواند به شما تضمين قهرماني بدهد.
در زمينه رقابت هيچگاه تضميني وجود ندارد.
شركتهاي سئو حرفهاي هيچگاه تضمين رتبه نميدهند و با اين مساله به شدت مخالف هستند. بنابراين همواره تلاش كنيد تا قراردادهايي بلند مدت و حداقل بيشتر از 1 سال ببنديد.
توجه داشته باشيد كه پروسه سئو ممكن است بنابر هر پروژه تغييرات داشته باشد و زمانهاي متفاوتي نيز براي آن در نظر گرفته ميشود.
علاوه بر اين موارد، اگر بخواهيد در نتايج جستجوي گوگل و ساير موتورهاي جستجو بدرخشيد، بايد به صورت طولاني مدت اين كار را ادامه دهيد. و اين دليل ديگري است كه قراردادهاي بلند مدت امضا كنيد.
به دنبال قيمتهاي پايين نباشيد
مثال "هرچقدر پول بدي همونقدر آش ميخوري" همهجا صدق ميكنه.
اگه بخواين با كمترين هزينه ممكن سئو سايتتون رو جلو ببريد، ممكنه با مشكلات عمدهاي مواجه بشيد.
مشكل شماره 1 از اين قرار است كه شركت سئو مورد نظر شما نميتواند وقت زيادي براي سايت بگذارد. اگر با فريلنسر هم كار كنيد موضوع همين طور خواهد بود.
مورد دوم اين است كه خدمات اضافي مانند توليد محتوا، رپورتاژ، استفاده از كانالهاي بازاريابي درميان نخواهد بود.
همچنين ممكن است اصلا آموزشي نيز براي شما در اين زمينه وجود نداشته باشد. چون شركت مذكور سود خاصي از ارائه خدمات نميبرد.
حتي ممكن است با بودجه خيلي محدود كسي با شما همكاري نكند! در اين صورت حتما پيشنهاد ميكنيم با مشاهده آموزشهاي رايگان مهارتهاي خودتان را افزايش دهيد. اگر نميتوانيد اين كار را انجام دهيد، بنابراين چارهاي نيست جز افزايش بودجه سئو.
شركتهايي را انتخاب كنيد كه آموزش برگزار ميكنند
بهتر است شركتهاي سئويي را انتخاب كنيد كه مشتاق به آموزش دادن هستند.
درنظر داشته باشيد كه اين شركتها چنين پيشنهاداتي ارائه نميكنند، اما به اين دليلي نيست كه علاقهاي به آموزش دادن نداشته باشند.

اگر افراد حرفهاي در اين سازمان حضور دارند كه ميتوانند به شما كمك كنند تا سئو سايت را در مجموعه خود انجام دهيد، بهتر است همكاري با اين شركتها را از دست ندهيد.
زماني كه شخصي از مجموعه شما مهارت انجام عمليات سئو را داشته باشد، شركتهاي سئو ميتوانند به عنوان ناظر با شما همكاري كنند. به عنوان مثال، به صورت ماهانه، هفتگي و يا به دلخواه شما جلسات برگزار شده و مشكلات برطرف خواهند شد.
شركتهاي سئو چه خدماتي ارائه ميكنند؟
سئو خارجي
سئو خارجي به عملياتي گفته ميشود كه خارج از دامنه يا وب سايت شما انجام ميشود. به عنوان مثال، فعاليت درشبكههاي اجتماعي.
در صورتي كه با شركتهاي سئو همكاري داشته باشيد، خدمات سئو خارجي يكي از اصلي ترين مواردي است كه انجام ميشود.
به صورت خلاصه سئو خارجي شامل موارد زير ميشود:
- بك لينك
- بازاريابي شبكههاي اجتماعي
- پست مهمان
- فعاليت در فرومها
- اشاره به برند
- ايميل ماركتينگ
- و …
سئو داخلي
سئو داخلي به فعاليتهايي گفته ميشود كه در دامنه يا وب سايت شما انجام ميشود. به عنوان مثال، تگ تايتل.
از اصلي ترين مواردي كه در شروع كار وب سايت بايد درنظر بگيريد همين سئو داخلي است. در صورتي كه شما سئو خارجي قوي داشته باشيد و به سئو داخلي اهميتي ندهيد، موفقيت شما امكان پذير نيست. البته بر عكس اين موضوع نيز صدق ميكند.
فعاليتهاي سئو داخلي شامل موارد زير ميشوند:
- بهينه سازي تگ تايتل
- بهينه سازي تگ دسكريپشن
- بهينه سازي تصاوير
- لينك سازي داخلي
- بهينه سازي تجربه كاربري
- بهينه سازي هدينگها (H1 تا H6)
- بهينه سازي محتواي صفحات
- و …
سئو تكنيكال
به عمليات فني كه روي وب سايت انجام ميشود سئو تكنيكال گفته ميشود. به عنوان مثال، سرعت سايت.
شركتهاي سئو قادر هستند تا مشكلات بخش تكنيكال وب سايت شما را برطرف كنند. همچنين در بررسي و آناليز آنها نيز تبحر دارند.
در صورتي كه وب سايتي مشكلات تكنيكال گستردهاي داشته باشد شانس خوبي براي رتبه گرفتن ندارد. به عنوان مثال، اگر با رقيب از خود از نظر سئو داخلي و سئو خارجي برابر باشيد، اگر سرعت صفحات آنها بهتر از شما باشد، شانس رتبه گرفتن شما كمتر است.
بنابراين بهتر است براي بخش فني وب سايت خود نيز اهميت بالايي قائل باشيد.
به طور كلي سئو تكنيكال شامل موارد زير ميشود:
- سرعت سايت
- بهينه سازي استراكچر ديتا يا ريچ ريزالت
- بهينه سازي فايل سايت مپ و Robots.txt
- بهينه سازي آدرس صفحات (URL)
- بهينه سازي سايت براي تمامي دستگاهها
- برطرف كردن ارورها و مشكلات به وجود آمده
- استفاده از پروتكل Https
- برطرف كردن مشكلات محتواي تكراري
- و …
مشاوره سئو
يك شركت سئو خوب بايد بتواند در زمينه مشاوره نيز به درستي عمل كند. به عنوان مثال، اگر قرار باشد با آنها به عنوان ناظر همكاري كنيد تا عملكرد سئو مجموعه شما را بررسي كنند، بايد بتوانند به نكات مهم و جزئي اشاره كنند.
بنابراين تصميم گيري مناسب براي عملكرد حال حاضر و آينده از مهمترين مواردي است كه شركتها بايد آن را داشته باشند.
قبل از تصميم گيري و انتخاب شركت مناسب اين موارد را در نظر داشته باشيد تا بتوانيد خروجي مناسبي از پروژه مد نظر خود دريافت كنيد.
مزايا و معايب سئو كدامند؟
سئو نقاط قوت بسياري دارد، اما مانند هر چيزي، سئو نيز معايبي دارد.
به طور كلي در ادامه به مزايا و معايب بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو و كاربر اشاره ميكنيم.
مزايا
- كم هزينه (نسبت به هزينه تبليغات گسترده)
- افزايش تعداد مشتريان به صورت طبيعي
- بهبود آگاهي از برند
- معيارهاي قابل اندازه گيري
- ميزان بازگشت وجه بالا
- داشتن وب سايتي كاربردي و بهتر
- افزايش ترافيك هدفمند
- امكان گسترش كسب و كار
معايب
- مدت زمان طولاني تا رسيدن به نتيجه مورد نظر
- سرمايه گذاري هميشگي براي ماندن در رقابت
- غير مطمئن
- اقدامات شما توسط الگوريتم يا ربات هوشمند بررسي ميشود
- امكان از دست رفتن تمامي نتايج و زحمات با پنالتي شدن
بايدها و نبايدهاي شركتهاي سئو
از شركتهايي كه شمار تضمين در سئو ميدهند دوري كنيد
قبلتر نيز اشاره كرديم كه تضميني در سئو وجود ندارد. اگر شركتي چنين تضميني به شما ميدهد، بهتر است با آنها همكاري نكنيد.
چنين تضميني همانند اين مثال است كه مربي تيم فوتبال تضمين بدهد هر سال قهرمان ميشود. چون در رقابت نميتوان از چنين چيزي مطمئن شد.
بنابراين با اطمينان ميگوييم كه هيچ تضميني در سئو وجود ندارد و اگر شما در كلمه كليدي رتبه 1 را در اختيار داريد، اين جايگاه براي هميشه در اختيار شما نخواهد بود.
به همين دليل است كه ميگوييم سئو يك پروسه هميشگي است.
فراموش نكنيد كه اين يك پروسه هميشگي است
سئو پروسهاي است كه براي هميشه بايد انجام شود.
به عنوان مثال، شما همواره بايد محتواي وب سايت خود را بروز رساني كنيد.
يا هميشه لازم است مشكلات وب سايت را بررسي كرده و در صورت وجود آنها را برطرف نمائيد.
ممكن است مواردي جديد (مانند آپديت مي 2021 الگوريتمهاي گوگل) كه سرعت سايت در بين فاكتورهاي رتبه دهي قرار گرفت نيز باعث بشود استراتژي سئو خود را تغيير دهيد.
بنابراين بايد بدانيد كه سئو اجتناب ناپذير است و همواره بايد براي بهبود آن تلاش كنيد.
سئو را به چشم كيفيت بالا براي يك رستوران درنظر بگيريد. و اين مسئوليتي است كه هميشه در حال انجام است.
10 شركت برتر سئو ايران
با توجه به اين كه در اين دسته بندي از نت چين تمامي شركتهاي سئو ايران را به شما معرفي كردهايم، در ادامه اشارهاي به 10 شركت برتر سئو ميكنيم.
هركدام از آنها سالها در اين زمينه فعاليت دارند و همكاري با آنها به منزله دريافت كيفيت مناسبي ميباشد.
- نيو سئو
- سئو كار
- وب وان
- سئو ايران
- سئو ورد
- سه سوت وب
- نردبان گروپ
- آپ سئو
- سئو 24
- سئو ياب
منبع: بهترين شركت سئو در ايران