بهترين سايت هاي خريد كتاب

ما در نت چين به معرفي بهترين سايت هاي ايراني مي پردازيم

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

بهترين سايت هاي خريد كتاب

۹ بازديد

با سايت‌هاي خريد كتاب بيشتر آشنا شويد

در اين دسته بندي شما را با كتاب‌فروشي‌هاي آنلاين آشنا مي‌كنيم و در انتها بهترين سايت‌هاي خريد كتاب را به شما معرفي خواهيم كرد.
هدف ما در Netchain اين است كه شما براي خريد محصول مورد نظر يا دريافت خدمات مورد نياز مسير ساده‌اي را طي كنيد.
از اين رو در اين دسته بيش از 100 فروشگاه را معرفي كرده‌ايم. شما اين امكان را خواهيد داشت تا با مراجعه به صفحه هر فروشگاه آنها را بررسي كرده و اطلاعات تماس، آدرس وب سايت، تخفيف‌ها و ساير اطلاعات را درباره آنها كسب كنيد.
بايد بدانيد كه برخي از بهترين سايت‌ها براي جذب مشتري كتاب‌هاي صوتي و الكترونيك خود را به صورت رايگان در اختيار خوانندگان قرار مي‌دهند.
آنها از اين شيوه بازاريابي استفاده مي‌كنند تا بتوانند تعداد مشتريان‌شان را افزايش دهند.
در ادامه آنها را نيز به شما معرفي خواهيم كرد.
همچنين با سايت‌هاي خريد كتاب درسي نيز آشنا خواهيد شد. و اطلاعات تمامي آنها در اين دسته بندي از نت چين درج شده‌اند.
اما قبل از هرچيزي بايد بدانيد كه كدام فروشگاه آنلاين براي شما مناسب است.
از اين رو پيشنهاد مي‌كنيم روش‌هاي معرفي شده در اين صفحه را قبل از خريد به كار بگيريد.

چه نكاتي را بايد قبل از خريد كتاب درنظر بگيريم؟

جامع بودن محصولات فروشگاه

هرچه فروشگاه آنلاين كتاب مدنظر شما جامع‌تر باشد، اطمينان بيشتري از خريد خود خواهيد داشت.
به اين دليل توجه به اين موضوع بسيار مهم است، چون كمتر كسي بين ما پيدا مي‌شود كه بخواهد كتاب‌هاي مورد نيازش را از 2 يا چند فروشگاه سفارش دهد.
 
جامع بودن محصولات فروشگاه هاي آنلاين كتاب
منبع: شهر كتاب
به اين دليل ممكن است، زمان‌هاي مختلفي سفارش‌ها برسند كه براي اكثر ما كه مشغول كار هستيم موضوع خوبي نيست.
دليل ديگر اين‌ است كه شما قطعا نمي‌خواهيد براي دريافت سفارش خود 2 يا چند بار هزينه ارسال بپردازيد.
بنابراين قبل از خريد حتما در وب سايت مورد نظرتان جستجو كنيد و ببينيد چه مقدار محصول در آن موجود است.
در صورتي كه سايتي را براي خريد كتاب‌هاي مورد نظرتان درنظر گرفته‌ايد كه اكثر كتاب‌ها در آن ناموجود است، بهتر است سايت‌هاي ديگر را نيز بررسي كنيد.
به همين دليل است كه ما بيش از 100 وب سايت را در اين صفحه به شما معرفي كرده‌ايم تا گزينه‌هاي زيادي در دست داشته باشيد.
البته لازم به ذكر است كه در صورت ناموجود بودن كتاب، گزينه‌هايي وجود داشته باشد كه پس از موجود شدن بلافاصله به شما اطلاع داده شود تا از اولين خريداران كالا باشيد.
گاهي پيش مي‌آيد كه برخي كتب كمياب باشند.

تجربه كاربري مناسب وب سايت

فاكتورهاي مختلفي براي تجربه مناسب و رضايت كاربر از وب سايت وجود دارد. مانند سرعت مناسب، مراحل خريد آسان، جستجوي حرفه‌اي و …
مهم است كه به اين ويژگي‌هاي فروشگاه‌هاي اينترنتي كتاب توجه كنيد. به عنوان مثال، اگر سرعت وب سايت بيش از حد كند باشد، براي كسي كه مي‌خواهد صفحات مختلفي را بررسي كند و سفارش‌هاي زيادي دارد كاملا ناراحت كننده خواهد بود.
يا اگر براي خريد كالا مجبور شويد كه مراحل زيادي را طي كنيد، به احتمال زياد سيستم يا گوشي خود را كنار گذاشته و به صورت حضوري براي خريد كتاب اقدام خواهيد كرد.
وجود جستجوي حرفه‌اي و صفحات فرود مناسب نيز تجربه خريد شما را بهبود خواهند داد. به عنوان مثال، ممكن است علاقه‌مند به خواندن كتاب‌هاي ست گادين، آدام اسميت، رابرت كيوساكي، سايمون سينك و بسياري نويسنده مطرح ديگر باشيد. بهتر است با جستجوي نام نويسنده‌هاي مشهور به صفحات فرود آنها هدايت شويد و كتاب‌هاي نوشته شده توسط آنها به راحتي در دسترس شما قرار بگيرد.
فاكتورهاي ديگري مانند نحوه استفاده از رنگ در وب سايت، بزرگ و مناسب بودن دكمه‌هاي خريد و بسياري موارد ديگر نيز وجود دارند كه قبل از خريد بايد به آنها توجه نمائيد.

بررسي نظرات خريداران

محال است كه بخواهيد آنلاين محصولي را بخريد، اما نظرات خريداران آن را بررسي نكنيد.
براي خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي، فروشگاه‌هاي لوازم الكترونيك، فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي، خريد از فروشگاه آنلاين كتاب و تقريبا تمام خريد‌هايتان از تجربيات ثبت شده خريداران استفاده كنيد.
هميشه به ياد داشته باشيد كه نظر كاربران بهترين تبليغ درباره كسب‌وكار است.
 
بررسي نظرات ثبت شده كاربران درباره سايت هاي خريد كتاب
 
اما اين امكان وجود دارد كه برخي وب‌سايت‌ها براي افزايش فروش، خودشان نظرات مثبتي را درباره محصولات ثبت كنند.
حتما نظرات ثبت شده درباره كيفيت سايت‌هاي خريد كتاب را بررسي كنيد؛ چون در اين صورت مي‌توانيد از معتبرترين گزينه خريد كنيد.
علاوه بر آن، نظرات ثبت شده درباره محتواي كتاب را نيز مورد بررسي قرار داده تا بدانيد كه همان محتوايي را داشته باشد كه شما مي‌خواهيد.
ما در نت چين اين امكان را ايجاد كرده‌ايم تا بتوانيد نظرات ثبت شده كاربران درباره كتابفروشي هاي آنلاين را بررسي كنيد و كيفيت آن‌ها را بسنجيد.
همچنين اگر تجربه خريد از آنها را داشته‌ايد پيشنهاد مي‌كنيم شما نيز نظر خود را چه منفي يا چه مثبت درباره آنها ثبت كنيد. در اين صورت مي‌توانيد به ساير كاربران كمك كنيد تا از فروشگاه مناسبي خريد كنند.

ارائه تخفيف و قيمت‌هاي مناسب

از آنجايي كه در چند وقت گذشته قيمت كتاب به شدت افزايش يافته، همه ما به دنبال اين هستيم تا با قيمتي مناسب كتاب تهيه كنيم.
فروشگاه‌هاي آنلاين كتاب بسياري هستند كه تخفيف‌هاي متنوعي را براي خريداران درنظر گرفته‌اند. اين امكان را داريد تا آنها را به راحتي پيدا كنيد.
ما در نت چين فروشگاه‌هايي كه به مشتريان تخفيف مي‌دهند را به شما معرفي مي‌كنيم. تنها كافيست از بالاي صفحه فيلتر تخفيف را انتخاب كرده تا تمامي آنها را مشاهده كنيد.
علاوه بر اين، با مراجعه به سايت‌هاي تخفيفات گروهي اين شانس را خواهيد داشت تا كدهاي تخفيف كتابفروشي‌هاي آنلاين را دريافت كنيد.

مدت زمان تحويل كالا + هزينه ارسال

مدت زمان تحويل كتاب نيز مهم است؛ البته كه ما براي تمامي خريدهاي خود دوست داريم كه هرچه سريع‌تر آنها را تحويل بگيريم.
بنابراين اهميت دارد كه از سايت‌‌هاي خريد كتاب استفاده كنيد كه سفارش‌هاي شما را در كمترين زمان ممكن تحويل دهند.
پيشنهاد مي‌كنيم يك هفته قبل از تمام شدن كتاب‌هايتان، سفارش خود را ثبت كرده تا اگر نتوانستيد وب سايتي با سريع‌ترين زمان ارسال پيدا كنيد، زمان مطالعه زيادي را از دست ندهيد.
هزينه ارسال نيز بسيار مهم است. عموما كتاب فروشي‌هاي آنلاين از اداره پست براي تحويل كالاهاي‌شان استفاده مي‌كنند كه هزينه بالايي دريافت نمي‌كند.
اما دقت داشته باشيد كه هزينه‌هاي اضافي از شما دريافت نشود. يك‌بار از فروشگاهي خريد كردم كه 40 هزار تومن هزينه ارسال از من دريافت كردند و جالب اين بود كه هزينه تحويل كالا روي بسته پستي 23 هزار تومن درج شده بود.
من در اين شرايط پول زيادي از دست ندادم، اما اون فروشگاه يك مشتري را به خاطر 17 هزار تومن سود از دست داد!

توضيحات كامل از كتاب‌ها

اين بخش از سايت‌هاي خريد كتاب براي هر خواننده‌اي جذاب و البته مهم است.
به هر دليلي كه قصد خريد كتاب را داشته باشيد، مي‌خواهيد بخشي از محتواي آن را بدانيد. چي بهتر از اينكه سايتي را پيدا كنيد كه اين اطلاعات را در اختيار شما قرار دهد.
موارد مهمي وجود دارند كه بايد در صفحه كتاب مورد نظرتان درنظر بگيريد. به صورت خلاصه شامل موارد زير مي‌شود:
  • نام نويسنده
  • نام مترجم
  • نام انتشارات
  • تعداد صفحات كتاب
  • نوع چاپ
  • پيش نمايش بخش كوتاهي از كتاب
  • نوع كاغذ
  • رده بندي
  • و …
جالب است بدانيد كه بهترين سايت‌هاي كتاب صوتي برخي از بخش‌هاي كتاب را به صورت رايگان در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌دهند. با گوش دادن به بخشي از كتاب، بيشتر علاقه‌مند به خريد آن خواهيد شد يا اينكه متوجه مي‌شود با علايق شما همخواني ندارد.
 
مثالي از توضيحات كامل از كتاب ها در بهترين سايت هاي خريد كتاب
منبع: كتابراه
به عنوان مثال، كتاب‍راه يكي از فروشگاه‌هايي است كه توضيحات كاملي از كتاب ارائه مي‌كند. علاوه بر درج مشخصات، فهرست كتاب را نيز در دسترس كاربران ارائه مي‌دهد كه استراتژي بسيار مناسبي به شمار مي‌رود.

بررسي مجوزهاي فروشگاه آنلاين كتاب

احتمالا مي‌دانيد كه داشتن مجوز به تنهايي نمي‌تواند ويژگي مهمي براي با كيفيت بودن يك فروشگاه آنلاين كتاب باشد. اما داشتن آن بهتر از نداشتنش است.
پس از بررسي كردن مواردي كه در اين صفحه به آنها اشاره كرديم، بررسي كنيد كه وب سايت مورد نظر مجوزهاي مانند اينماد، مجوز ساماندهي و ساير مجوزهاي لازم را داشته باشد.
همچنين مطمئن شويد كه اين صفحات ساخته شده باشند و فقط از عكس لوگو آنها در وب سايت استفاده نشده باشد.
 
به پروتكل https كتابفروشي هاي آنلاين توجه كنيد
 
موضوع مهم ديگري كه بايد درنظر بگيريد، امنيت وب سايت است. دو پروتكل براي امنيت وجود دارد كه HTTP و HTTPS نام دارند. بهتر است سايت خريد كتاب مورد نظر شما از پروتكل HTTPS استفاده كند.
در صورتي كه در كنار آدرس وب سايت تصوير يك قفل وجود داشته باشد، يعني اين وب سايت از پروتكل Https استفاده مي‌كند.

مزايا و معايب خريد اينترنتي كتاب

خريد اينترنتي كتاب نيز مزايا و معايبي دارد كه بايد قبل از خريد به آنها توجه داشته باشيد.

مزايا

به راحتي اين امكان را خواهيد داشت تا كتاب‌هاي پرفروش، كمياب و تمامي كتاب‌هاي مورد نظرتان را پيدا كنيد.
با خريد از بهترين سايت‌هاي كتاب مي‌توانيد در وقت خود صرفه جويي كنيد. و اين زمان را به انجام كارهاي دلخواه خود اختصاص دهيد.
به صورت آنلاين اين امكان را خواهيد داشت تا مشخصات كتاب را مشاهده نمائيد. مواردي مانند تعداد صفحات، فهرست، ناشر، مترجم و …
به صورت اينترنتي فروشگاه‌هاي كتاب هميشه در دسترس شما خواهند بود. به عنوان مثال، مي‌توانيد 5 صبح نيز سفارش خود را ثبت كنيد.
به صورت خلاصه خريد اينترنتي كتاب مزاياي زير را به همراه دارد:
  • تهيه آسان كتاب
  • صرفه جويي در وقت
  • مشاهده مشخصات كتاب
  • امكان مقايسه قيمت بين فروشنده‌ها
  • مشاهده نظرات كاربران
  • فروشگاه‌هاي هميشه در دسترس
  • تفكيك‌هاي موضوعي
  • ارتباط با فروشنده و پشتيباني

معايب

خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي كتاب نيز ممكن است معايبي براي شما داشته باشد كه در ادامه به آنها اشاره مي‌كنيم.
يكي از معايب اين است كه عموما قيمت‌هاي بالايي براي كتاب‌هاي چاپي درج مي‌شود. براي جامعه‌اي كه بايد مطالعه بيشتري داشته باشد، اين بدترين خبر است كه دلال‌هايي بخواهند از فروش كتاب به سود كلان برسند!
يكي ديگر از عيب‌هاي آنلاين خريدن كتاب اين است كه شما هميشه نمي‌توانيد از تخفيف استفاده كنيد. اما در صورتي كه بخواهيد مثلا از منطقه انقلاب تهران خريد كنيد، همواره تخفيف‌هاي 50 درصدي به شما ارائه خواهد شد.
يكي ديگر از ايرادات اين است كه ممكن است فروشنده كتابي اشتباه براي شما ارسال كند، يا ترجمه شخص ديگري ارسال شود. از اين اشتباه‌ها زياد رخ مي‌دهد و از اصلي ترين ايرادات به شمار مي‌رود.

آيا بهتر است به صورت اينترنتي كتاب بخريم يا حضوري؟

كاملا سليقه‌اي است.
بسياري از افراد علاقه دارند كه از دست‌فروشان و مغازه‌ها خريد كنند؛ چون عاشق اين هستند كه كتاب‌ها را ورق بزنند. فهرست آنها را مطالعه كنند و …
همچنين بسياري از افراد هستند كه خريد اينترنتي را ترجيح مي‌دهند؛ چون مي‌توانند نظرات ثبت شده كاربران را بخوانند، فروشنده‌هايي هميشه در دسترس داشته باشند و …
موضوع مهم اين است كه تفاوتي ندارد به صورت اينترنتي كتاب بخريد يا حضوري؛ مهم اين است كه اين كار را انجام دهيد و همواره اطلاعات خود را بيشتر كنيد.
بنابراين ببينيد احساس شما چه تصميمي مي‌گيرد و سپس براي خواندن موضوعات مورد علاقه‌تان اقدام كنيد.

معرفي سايت‌هاي خريد كتاب درسي

همانطور كه در ابتداي صفحه اشاره كرديم، سايت‌هاي خريد كتاب درسي را به شما معرفي مي‌كنيم. شما مي‌توانيد از طريق نت چين به اطلاعات اين فروشگاه‌ها دسترسي پيدا كنيد و يا اينكه مستقيما براي خريد وارد وب سايت آنها شويد.
  1. تلكتاب
  2. يونيكتاب
  3. گاج ماركت
  4. كتابچي
  5. يكتاكتاب
  6. بانك كتاب بيستك
  7. دانش لند
  8. كتاب كنكور
  9. كتابانه
  10. كتاب رايا
  11. خيلي سبز
فراموش نكنيد كه مي‌توانيد از طريق همين دسته بندي به اين وب‌سايت‌ها دسترسي داشته باشيد. همچنين مي‌توانيد از صفحات ساخته شده براي آنها اطلاعات مناسبي را دريافت نمائيد.

بهترين سايت‌هاي دانلود رايگان كتاب‌هاي صوتي

  1. طاقچه
  2. فيديبو
  3. ديجي كالا
  4. نوار
  5. كتابراه
  6. كتابچين
  7. گاج ماركت
  8. پاتوق كتاب
شما مي‌توانيد با مراجعه به وب سايت يا اپليكيشن‌هاي موارد معرفي شده به صورت رايگان برخي از كتاب‌هاي صوتي را دانلود كرده و گوش دهيد. اما انتظار نداشته باشيد كه تمامي كتاب‌هاي آنها رايگان باشد چون اصلا منطقي نيست!
به هر حال سود اين فروشنده‌ها از همين كتاب‌هاست و عموما كسي بدون دريافت هزينه‌اي خدمات ارائه نمي‌كند.

بهترين سايت‌هاي خريد كتاب

حال كه به انتهاي اين صفحه رسيديم به شما بهترين سايت‌هاي خريد كتاب را معرفي مي‌كنيم. همانطور كه مي‌دانيد مي‌توانيد با مراجعه به صفحات آنها اطلاعاتي همچون تخفيف، آدرس وب سايت، شماره تماس و … را بدست بياوريد.
  1. شهر كتاب
  2. ايران كتاب
  3. 30 بوك
  4. آدينه بوك
  5. گاج ماركت
  6. كتاب وب
  7. كتابچي
  8. كتاب سراج
  9. فيديبو
  10. تلكتاب
  11. طاقچه
  12. بنوبوك
ممكن است اين 12 گزينه نتوانند نيازهاي شما را برطرف كنند. به همين دليل است كه ما بيش از 100 سايت براي خريد كتاب به شما معرفي كرده‌ايم.
فراموش نكنيد كه اگر صاحب فروشگاه آنلاين هستيد مي‌توانيد به صورت رايگان در اين صفحه اطلاعات خود را به مشتريان بالقوه معرفي نمائيد.

منبع: بهترين سايت هاي خريد كتاب

نکته برای خرید کتاب مناسب

۱- با دوستانتان مشورت کنید می‌توانید از دوستانتان درباره کتاب مناسب پرس‌وجو کنید. مخصوصاً دوستانی که سلیقه‌شان مشابه سلیقه شماست .از آن‌ها بخواهید درباره‌ی نویسنده‌ها و کتاب‌های خوبی که می‌شناسند با شما حرف بزنند و اگر با روحیات و خلقیاتتان آشنا هستند به شما کتاب پیشنهاد دهند.بهترین سایت خرید کتاب

۲- به وبلاگ‌ها و سایت‌های معرفی کتاب سر بزنید سایت‌های معتبری در دنیا وجود دارند که می‌توانید برای انتخاب کتاب به آن‌ها سر بزنید. Bookseer  و طاقچه انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارند و در goodreads هم می‌توانید نظرات خوانندگان بی‌شماری را درباره‌ی هر اثر بدانید . نمونه های ایرانی کافه‌بوک، خوابگرد، یک پزشک و… هم گزینه های خوبی برای پیدا کردن کتاب مورد علاقه تان هستند.بهترین کتاب های آموزش گرامر انگلیسی

۳- شبکه‌های اجتماعی کتاب را بگردید گودریدز معروف‌ترین شبکه اجتماعی کتاب در سطح جهانی است. بخش کتاب‌ گردی اپلیکیشن طاقچه هم کارکرد شبکه‌های اجتماعی را برای کاربران طاقچه دارد. با خواندن بریده‌های کتاب و نظرات افراد مختلف درباره کتاب‌ها، می توایند خرید مناسب تری داشته باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.