بهترين سايت هاي استخدام و كاريابي

ما در نت چين به معرفي بهترين سايت هاي ايراني مي پردازيم

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

بهترين سايت هاي استخدام و كاريابي

۹ بازديد

هرچيزي كه بايد درباره سايت‌هاي استخدام و كاريابي بدانيد

از زمان روي كار آمدن سايت‌هاي استخدام و كاريابي، متقاضيان با شرايطي ساده‌تر مي‌توانند در موقعيت شغلي دلخواهشان مشغول شوند.
سايت‌هاي معتبر بسياري در اين زمينه فعاليت دارند و همچنين ديده‌ايم بسياري از كسب‌وكارها، در وب سايت خودشان صفحه‌اي براي استخدام طراحي كرده‌‌اند. كه البته كارايي به اندازه خدمات اين شركت‌ها ندارد.
ممكن است شما با چند برند در زمينه آگهي استخدام آشنا باشيد، اما بايد بدانيد كه شركت‌هاي متعددي در اين زمينه فعاليت دارند.
نت چِين در زمينه معرفي كسب و كارهاي اينترنتي فعاليت دارد و در اين دسته شركت‌هاي كاريابي را به شما معرفي مي‌كنيم.
همچنين مواردي كه بايد درباره آنها بدانيد را به شما خواهيم گفت.
نكاتي كه بايد در زمان استفاده از سايت‌هاي استخدام بدانيم
نكات ريز و درشتي هستند كه قبل از انتخاب سايت‌‌هاي كاريابي آنلاين بايد در نظر بگيريد.
توجه داشته باشيد كه اين موارد براي كاربران و كارفرمايان صدق مي‌كند.

فرصت‌هاي شغلي متعدد/تعداد كاربران بالا

كاربران

فرصت‌هاي شغلي متعدد اصلي ترين دليلي است كه كاربران از اين وب سايت‌ها استفاده مي‌كنند. به عنوان مثال، يك وب سايت تازه كار كه آگهي زيادي ندارد، در مدت ابتدايي فعاليتش شانسي در مقابل جابينجا و ساير برندهاي مطرح در اين زمينه ندارد.
بنابراين كاربران از وب سايت‌هايي استقبال مي‌كنند كه طيف گسترده‌اي از آگهي‌هاي شغلي به آنها معرفي كند. با توجه به اينكه زمينه‌هاي كاري متنوعي وجود دارد، ممكن است درصد كوچكي مربوط به حوزه تخصصي آنها باشد.
بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم قبل از انتخاب سايت مورد نظر، چرخي در آن بزنيد و تعداد آگهي‌هاي ثبت شده را مورد بررسي قرار دهيد.

كارفرمايان

تعداد كاربران بالا و مرتبط مهم‌ترين چيزي است كه كارفرما قبل از درج آگهي استخدام و پرداخت هزينه درنظر مي‌گيرد.
به طور خلاصه، اگر كاربري وجود نداشته باشد آگهي استخدامي نيست و اگر آگهي استخدام نباشد، كاربري به سايت مراجعه نمي‌كند.
بنابراين به راحتي مي‌توانند با بررسي آگهي‌هاي ثبت شده، تخمين بزنند كه شركت مورد نظرشان چه تعداد متقاضي مي‌تواند به سوي آنها هدايت كند.
همچنين مي‌توان از ساير افراد در شبكه‌هاي اجتماعي كمك گرفت تا از كاربردي بودن برند مورد نظر اطمينان حاصل كرد.

رابط كاربري و جستجوي حرفه‌اي

رابط كاربري بهترين سايت‌‌هاي استخدام و كاريابي ساده و جستجوي آنها نيز حرفه‌اي است.
به عنوان مثال، شما به راحتي مي‌توانيد دسته شغلي، شهر و عنوان شغلي مورد نظر را به راحتي جستجو كنيد.
حتي امكانات خيلي پيشرفته‌اي ديگه‌اي هم در اختيارتون هست. مثلا اينكه شغل مورد نظر تمام وقت هست يا پاره وقت و …
شغل مناسب آقا هست يا خانم و يا هردو.
بسيار مهمه كه كاربران بتونن اطلاعات مهم آگهي همچون شماره تماس، آدرس، حقوق و مزايا، بخش ارسال رزومه و اين قبيل اطلاعات رو به سادگي پيدا كنند.
متاسفانه برخي وب سايت‌هاي كاريابي اجازه مي‌دهند بدون اطلاعات كامل آگهي منتشر شود. يا اينكه زمان فعال بودن آگهي آنها محدود بوده و اطلاعات اصلي از صفحه حذف مي‌شود.

ارسال سريع رزومه/ايجاد آگهي استخدام آسان

كاربران

هيچ چيز براي متقاضيان شغل از اين بهتر نيست كه سريع رزومه‌شان را به شركت‌ها ارائه كنند. به عنوان مثال، ممكن است شما با ديدن عنوان شغلي خواستار فعاليت در آن شركت باشيد و بتوانيد خيلي سريع آنها را مطلع كنيد.
در بسياري از سايت‌هاي استخدامي معتبر شما مي‌توانيد با جستجوي عنوان شغلي و بدون اينكه وارد آگهي شويد، رزومه خود را به شركت مورد نظر ارسال كنيد.
البته حتما اين مورد را درنظر بگيريد كه محدوديتي در ارسال رزومه وجود نداشته باشد. برخي وب سايت‌ها براي اينكه هم از كارفرما و هم از كاربر هزينه دريافت كنند، در ارسال رزومه‌ها نيز محدوديت ايجاد مي‌كنند تا كابران نيز مجبور به پرداخت هزينه شوند.
اگر اطلاعات مفيد و عالي در اختيار شما قرار مي‌گيرد، پرداخت هزينه مشكلي ندارد. اما به طور كل پيشنهاد مي‌كنيم براي ارسال رزومه هزينه نكنيد، چون احتمال زيادي وجود دارد كه در آن شركت استخدام نشويد.

كارفرمايان

در شركت‌هاي استخدام و كاريابي كارفرمايان بايد بتوانند به سادگي آگهي مورد نظرشان را ايجاد كنند. همچنين نحوه سادگي مديريت رزومه‌ها نيز براي آنها مهم است.
همچنين ارائه پيشنهادات نيز مي‌تواند براي كارفرمايان جذاب باشد. مانند گزينه‌اي كه جاب اينجا براي بيشتر ديده شدن آگهي استخدام ايجاد كرده است. البته اين پيشنهاد با پرداخت هزينه بيشتر همراه است كه در صورت رسيدن به متقاضي مناسب، آن هزينه به چشم نمي‌آيد.
پيشنهاد مي‌كنيم با ديگر كارفرمايان براي انتخاب سايت مناسب تبادل نظر كنيد. همچنين مي‌توانيد در نت چين صفحات شركت‌ها را بررسي كرده و نظرات ثبت شده را مرور كنيد تا بتوانيد شركت با كيفيتي را براي دريافت خدمات خود انتخاب كنيد.

مزاياي استفاده از سايت‌هاي استخدام و كاريابي

در هر چيزي بد و خوب وجود دارد و سايت‌هاي استخدام و كاريابي نيز از اين قائله مستثني نيستند.
در ادامه بيشتر درباره مزايا و معايب اين شركت‌ها صحبت مي‌كنيم.

ذخيره پول و زمان

ديگر خبري از بررسي نيازمندي روزنامه‌ها نيست.
در گذشته ممكن بود روزها را براي بررسي صفحات نيازمندي روزنامه‌ها اختصاص دهيد، اما اين احتمال بسيار زياد بود كه شغل مورد نظرتان را پيدا نكنيد.
 
ذخيره زمان با استفاده از خدمات سايت هاي استخدام و كاريابي
 
اكنون مي‌توانيد با عضويت در خبرنامه سايت‌هاي كاريابي آنلاين، از آخرين آگهي‌هاي استخدام مطلع شويد. بدون هيچ گونه هزينه و صرف وقت.
همچنين كارفرمايان نيز مي‌توانند با هزينه معقول، جايگاه شغلي مورد نظرشان را تكميل كنند. بنابراين يكي از اصلي ترين مزاياي اين شركت‌ها صرفه جويي در پول و زمان به شمار مي‌رود.

آنلاين بودن

مزيت آنلاين بودن به شما اين امكان را مي‌دهد تا در هر ساعت از شبانه روز به مقصود خودتان برسيد. حال ارسال رزومه به شركت مورد نظر باشد يا ثبت آگهي استخدام جديد.
در همه حال و در هر شرايطي امكان بررسي و استفاده از امكانات سايت‌هاي استخدام وجود دارد.
چه زماني كه در سفر باشيد، در مترو باشيد و …
نسبت به روش‌هاي استخدامي گذشته بسيار كارآمد هستند و بين همين شركت‌هاي آنلاين نيز مزيت‌هاي رقابتي متنوعي وجود دارد كه ارزش بررسي كردن را دارند.

جستجوي شغل در شبكه‌هاي اجتماعي

تقريبا تمامي سايت‌هاي استخدام و كاريابي، آگهي‌هاي درج شده را در شبكه‌هاي اجتماعي نيز به كاربران نمايش مي‌دهند. اگر طرفدار وب‌سايت‌ها نيستيد، اين امكان را خواهيد داشت تا با استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي اين شركت‌ها، از خدمات آنها بهره مند شويد.
مي‌توانيد با عضويت در چندين كانال، خيلي سريع به شغل مورد نظر خود دست يابيد.

ساخت رزومه آنلاين

يكي از بهترين مزاياي سايت‌هاي كاريابي امكان ساخت رزومه جذاب به صورت آنلاين است. توجه داشته باشيد كه اين امكان رايگان بوده و حتي بعد از ساخت رزومه نيز مجبور نيستيد از خدمات وب سايت مورد نظر استفاده كنيد.
 
ساخت رزومه آنلاين با استفاده از خدمات شركت هاي كاريابي
 
به عنوان مثال، ممكن است بخواهيد به يكي از كارفرمايان كه به شما ارجاع شده رزومه بفرستيد و اين ويژگي بي نهايت مي‌تواند براي شما مفيد باشد.

سايت‌هاي كاريابي چه معايبي دارند؟

جلب توجه متقاضيان غير مرتبط

در صورتي كه از سايت‌هاي كاريابي و استخدام استفاده كرده باشيد، متوجه شده‌ايد كه ميزان ارسال رزومه‌هاي غير مرتبط يا شركتي زياد است.
بنابراين بايد درنظر داشته باشيد كه به عنوان كارفرما، ممكن است رزومه‌هاي بسياري دريافت كنيد كه هيچ‌كدام از آنها بدرد نمي‌خورند.
همچنين به عنوان متقاضي استخدام ممكن است با آگهي‌هايي مواجه شويد كه دست كمي از برده داري ندارند!
اين موارد از اصلي ترين مشكلاتي هستند كه در زمان استفاده از خدمات شركت‌هاي كاريابي با آنها مواجه مي‌شويد.

رقابت بسيار زياد

ضرب‌المثلي هست كه ميگه "اگه آسون بود همه انجامش مي‌دادن".
به اين دليل كه ايجاد آگهي در اين سايت‌ها آسان است، بنابراين رقباي بسيار زيادي براي جذب متقاضي مورد نظر خواهيد داشت.
البته با توجه به محبوبيت برند شما در دنياي اينترنت، اين رقبا كمتر خواهند بود و كار ساده‌تري براي جذب متقاضي خواهيد داشت.
بنابراين بايد درنظر داشته باشيد كه فعاليت در اين سايت‌ها رقابت بسيار زيادي دارد. از اين رو پيشنهاد مي‌كنيم در چندين كانال شانس خود براي جذب نيرو را افزايش دهيد.

بهترين سايت‌هاي استخدام و كاريابي

ما در اين دسته بندي از نت چين سايت‌هاي استخدام و كاريابي را به شما معرفي كرده‌ايم و در ادامه به بهترين آنها اشاره مي‌كنيم.
شما اين امكان را خواهيد داشت كه صفحه مربوط به هر شركت را بررسي كرده و نظرات ثبت شده درباره آنها، آدرس وب سايت و بسياري اطلاعات ديگر را درباره آنها دريافت نمائيد.
  1. جابينجا
  2. اي استخدام
  3. ايران استخدام
  4. كاربوم
  5. ايران تلنت
  6. جاب ويژن
  7. استخدام دات كام
  8. نيازمندي هاي شهروندي
  9. چراغ
  10. الو استخدام
همچنين در صورتي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كند و شركت شما در اين صفحه ثبت نشده، به صورت رايگان مي‌توانيد كسب و كار اينترنتي خود را در اين صفحه درج كنيد.

منبع: بهترين سايت هاي استخدام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.