فروشگاه هاي اينترنتي خرده فروشي

ما در نت چين به معرفي بهترين سايت هاي ايراني مي پردازيم

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فروشگاه هاي اينترنتي خرده فروشي

۲۷ بازديد

سايت هاي خرده فروشي، فروشگاه‌هاي اينترنتي هستند كه در چندين زمينه مختلف فعاليت دارند و با مراجعه به هركدام از اين سايت‌ها مي‌توانيد محصولات مختلفي را تهيه كنيد. در ادامه شما را با اين فروشگاه‌ها آشنا خواهيم كرد و درباره نكاتي نيز صحبت مي‌كنيم.

نكاتي كه بايد براي خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي بدانيد

رابط و تجربه كاربري

رابط كاربري و تجربه كاربري به ترتيب UI و UX ناميده مي‌شوند. نه تنها در فروشگاه‌هاي اينترنتي بلكه در تمامي وب‌سايت‌ها لازم است به آنها توجه شود.
به عنوان مثال، صفحات محصول بايد به زيبايي طراحي شده باشند و تصاوير يا توضيحات به راحتي در اختيار كاربر قرار بگيرد. همچنين دكمه‌هايي مانند سفارش بايد به شكلي مناسب و متفاوت از ساير المان‌هاي صفحه در معرض ديد باشد.
 
مثالي از تاثير UI و UX در خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي
 
بنابراين اگر وارد وب سايت فروشگاهي شديد كه تجربه مناسبي ايجاد نكرده است، بهتر است قيد خريد از آن را بزنيد؛ حتي اگر محصول مورد نظر شما در فروشگاه ديگري يافت نشود! به دلايل مختلفي اين پيشنهاد را مي‌كنيم:
  • ممكن است محصول ارائه شده تقلبي باشد
  • ممكن است به دليل UX بد هيچگاه نتوانيد سفارش ثبت كنيد!
  • و …

به لوگو اينماد توجه كنيد

نهايت سادگي است اگر بخواهيم تنها با وجود اينماد، به فروشگاه اينترنتي اعتماد كنيم.
بارها گزارش شده كه با وجود چنين مجوزهاي اينترنتي، باز هم شكاياتي از عدم تحويل محصول توسط مشتريان ثبت شده است.
اما در صورتي كه فروشگاه چنين مجوز و ساير مجوزها را داشته باشد، مي‌توانيد مشاهده كنيد كه چه كسي مسئول اين كسب و كار است.
علاوه بر آن، مي‌توانيد از طريق اينماد متوجه شويد كه چه تعداد شكايت براي اين فروشگاه ثبت شده يا چه مدت زماني است كه فعاليت دارد.
همچنين اگر در وب سايت، شماره تماس يا آدرس ايميل ثبت نشده باشد، شما مي‌توانيد از اين طريق به اين اطلاعات نيز دسترسي پيدا كنيد.
البته از طريق نت چين كه در زمينه معرفي سايت‌هاي ايراني فعاليت دارد، مي‌توانيد اطلاعات مفيدي نيز كسب كنيد. 
بنابراين اينماد به خودي خود باعث اعتماد نمي‌شود، اما مي‌تواند مزاياي مناسبي داشته باشد. از جمله اطلاعات صاحب فروشگاه و شكايات ثبت شده.

مطمئن شويد شركت موقعيت مكاني داشته باشد

در زمينه فروشگاه‌هاي اينترنتي اين موضوع مرسوم نيست. عموما اگر شركت دفتري هم داشته باشيد آدرس دقيق آن را ذكر نمي‌كند.
اما بد نيست كه در وب سايت آنها به دنبال آدرس پستي باشيد.
اين موضوع به شما كمك مي‌كند مطمئن شويد با يك تيم در حال معامله هستيد.
همچنين مي‌‌توانيد از طريق گوگل مپ و با جستجوي برند شانس پيدا كردن موقعيت مكاني را داشته باشيد.
به طور كلي اگر فروشگاهي موقعيت مكاني داشته باشد، به مراتب بهتر از فروشنده‌اي است كه هيچ اطلاعاتي از آن نداريد. و مشخص نيست كه از چه جايي قرار است محصول مورد نظر شما را ارسال كند.
بنابراين بهتر است قبل از اينكه بخواهيد از فروشگاه‌هاي اينترنتي خرده فروشي خريد كنيد، موقعيت مكاني آنها را چك كنيد.

نظرات كاربران درباره فروشگاه را بخوانيد

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه بايد براي خريد از هر فروشگاه درنظر بگيريد.
به نقل از بسياري شركت‌هاي جمع آوري اطلاعات، بيش از 50 درصد خريداران قبل از خريد نظرات ساير كاربران را مي‌خوانند.
به اين دليل نظرات مهم هستند چون خريداران محصول آنها را نوشته‌اند و قصد تبليغ يا بدنام كردن برند را ندارند. نظرات فقط بيان كننده حقيقت از سمت كاربران هستند.
يكي از دلايلي كه حوزه اينفلوئنسر ماركتينگ بسيار موفق ظاهر شده به دليل همين استفاده از محصولات يا خدمات است. (اما امروزه بيش از حد به حمايت از فروشنده اوج گرفته است)
شما مي‌توانيد در نت چين نظرات ثبت شده در فروشگاه‌هاي اينترنتي را مشاهده كنيد. همچنين مي‌توانيد در دسته‌بندي‌هاي ديگر مانند فروشگاه‌هاي خريد كتاب، فروشگاه‌هاي لوازم تحرير، فروشگاه‌هاي پت شاپ، فروشگاه‌هاي بازي و سرگرمي و بسياري موارد ديگر نظرات كاربران را مشاهده كنيد.
 
نظرات ثبت شده درباره فروشگاه هاي اينترنتي
 
فراموش نكنيد كه شما نيز مي‌توانيد به راحتي نظر خود را در صفحه فروشگاه در نت چين ثبت كنيد.
مي‌توانيد در شبكه‌هاي اجتماعي و گوگل مپ نيز نظرات كاربران درباره كسب و كار مورد نظرتان را بررسي كنيد.

ارائه توضيحات و مشخصات كامل از محصول

بهتر است در صفحه محصول مورد نظر، به دنبال اطلاعات كاملي از محصول باشيد.
به عنوان مثال، اگر شما بخواهيد يك چادر مسافرتي تهيه كنيد، بهتر است توضيحات كاملي درباره نصب و جمع آوري آن در صفحه محصول وجود داشته باشد.
اگر با ويديو اين آموزش‌ها ارائه شده باشد كه ديگر كاملا ايده‌آل خواهد بود.
يا به عنوان مثال ديگر، اگر محصول برقي مي‌خريد كه توضيحات دفترچه آن به زبان فارسي نيست، بهتر است قبل از خريد به توضيحاتي كه در صفحه محصول نوشته شده خوب دقت كنيد.
بنابراين صفحاتي كه توضيحات كاملي درباره كالاي مورد نظر شما نوشته‌اند، مي‌توانند گزينه‌هاي بهتري براي خريد به شمار بيايند.

ارائه تخفيف

خريد با قيمت مناسب خوب است، اما خريد عالي، خريدي است كه با كد تخفيف خوب انجام شود.
حتما ديده‌ايد كه بسياري از فروشگاه‌ها براي خريد اول تخفيفات مناسبي ارائه مي‌دهند و بعد از آن ديگر خبري از تخفيف نيست.
بهتر است فروشگاه‌ اينترنتي خرده فروشي را انتخاب كنيد كه تخفيفات روزانه و تخفيفات ويژه به كاربران ارائه مي‌كند.
 
ارائه تخفيف توسط فروشگاه هاي اينترنتي خرده فروشي
 
شما اين امكان را خواهيد داشت تا از طريق نت چين به فروشگاه‌هايي دسترسي پيدا كنيد كه تخفيفات ارائه مي‌دهند.
تنها كافيست در دسته بندي از فيلتر تخفيف استفاده كنيد.
همچنين مي‌توانيد با مراجعه به سايت‌هاي تخفيفات گروهي از كوپن‌هاي تخفيف ثبت شده نيز نهايت استفاده را ببريد. 
وب‌سايت‌هاي متنوعي هستند كه به صورت روزانه تخفيف ارائه مي‌كنند و به راحتي مي‌توانيد از آنها كالاي مورد نظرتان را بخريد.

امكان پرداخت درب منزل

اين موضوع به اطمينان دو طرفه مرتبط مي‌شود.
شما بايد به فروشگاه اعتماد كنيد و برعكس.
فروشگاه‌هاي اينترنتي محدودي هستند كه چنين امكاني براي مشتريان ايجاد كرده‌اند، اما اگر وقت بگذاريد و آنها را پيدا كنيد، با ريسك كمتر مي‌‌توانيد خود را خريداري كنيد.
اگرچه بسياري از فروشگاه‌ها به دليل عدم اطمينان از خريد مشتري چنين خدماتي ارائه نمي‌كنند و به نوعي مي‌توان گفت كه حق هم دارند.

امكان مقايسه محصول

مقايسه محصول عموما براي فروشگاه‌هاي ديجيتال مناسب است، اما در فروشگاه‌هاي ديگر نيز از اين امكان استفاده مي‌شود.
به عنوان مثال، اگر شما طرفدار بازي باشيد، ممكن است بخواهيد بين PS5 و Xbox Series X يك مقايسه ايجاد كنيد تا از اين طريق تصميم بگيريد.
در بسياري موارد ديگر نيز اين مقايسه مي‌تواند به شما كمك كند.
مثلا در خريد يخچال، گوشي موبايل و از اين قبيل موارد.
بنابراين اگر كالايي انتخاب مي‌كنيد كه رقباي زياد و محصولات مشابهي دارد، به راحتي مي‌توانيد با استفاده از مقايسه نتيجه گيري مناسبي داشته باشيد.
امروزه فروشگاه‌ها عموما اين امكان را در وب سايت ايجاد كرده‌اند تا رضايت بيشتر كاربران را جلب كنند.

ارسال در زمان كوتاه

ممكن است براي همه پيش اومده باشه كه تولد كسي رو فراموش كرديم و فقط يك دو روز زمان داريم تا يه محصول مناسب بخريم.
تو همچين شرايطي هيچ چيزي مهم‌تر از ارسال در كمترين زمان براي ما مهم نيست.
تمامي فروشگاه‌هاي اينترنتي مشخص مي‌كنند كه در چه مدت زماني كالاي مورد نظر را به شما مي‌رسانند.‌
همچنين دقت كنيد كه ساعات تحويل كالا را نيز به شما ارائه كنند تا در آن زمان، امكان تحويل كالا را داشته باشيد.
به هزينه ارسال نيز دقت كنيد تا شركت‌ها هزينه زيادي از شما دريافت نكنند. فراموش نكنيد كه شما تنها كسي نيستيد كه برايتان كالا ارسال مي‌كنند.
به دنبال فروشگاه‌هايي باشيد كه با هزينه معقول، سفارش شما را رايگان و سريع ارسال مي‌كنند.

گارانتي مرجوعي و بازگشت وجه

اگر يك كفش بخريد كه اندازه پاي شما نباشد و بخواهيد آن را به فروشنده پس بدهيد و موفق به اين كار نشويد، چه مي‌كنيد؟
حتما با خودتون ميگين كه سايز پامون رو ميدونيم. اما شركت‌ها سايزهاي متفاوتي براي توليد محصولشون درنظر مي‌گيرن. بارها براي من و شما پيش اومده كه يك كفش 42 اندازمون نبوده، اما توليد يه برند ديگه برامون كمي بزرگ‌ هم بوده!
اين موضوع فقط براي خريد كفش نيست و توجه كنيد كه فروشگاه‌هاي اينترنتي مدنظر شما ويژگي عودت كالا را داشته باشند.
همچنين پيشنهاد مي‌كنيم قبل از خريد، اگر صفحه قوانين وجود دارد حتما آن را مطالعه كنيد. عموما ما اين موارد را نمي‌خوانيم و فقط تيك ميزنيم. اگر مشكلي پيش بيايد، ما از قبل با آنها موافقت‌مان را اعلام كرده‌ايم.
بنابراين حتما از فروشگاهي خريد كنيد كه تضمين بازگشت وجه و عودت كالا بدهد.
 

10 فروشگاه اينترنتي برتر خرده فروشي ايران

  1. ديجي كالا
  2. مالتينا
  3. زنبيل
  4. آلين لند
  5. ويستور
  6. تيمچه
  7. بروز كالا
  8. اكالا
  9. 19 كالا
  10. افق كوروش

منبع: فروشگاه هاي اينترنتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.